طرح محتوایی مدرسه عالی علوم انسانی اسلامی آماده خواهد شد

عطاءالله رفیعی آتانی دبیر علمی کنگره علوم انسانی اسلامی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: طی دیداری که اخیراً و به منظور پیشنهاد برای برپایی دوره جدید کنگره علوم انسانی اسلامی و جایزه جهانی علوم انسانی با آیت‌الله مکارم شیرازی داشتیم، پیشنهاد تأسیس مدرسه عالی علوم انسانی اسلامی را مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مکارم از اجرایی شدن این طرح با حمایت خودشان استقبال کرده و قرار شد مقدمات اجرایی و عملیاتی آن فراهم شود، گفت:‌ نخست باید طرح محتوایی اولیه آماده شود که در تدارک آماده‌سازی آن هستیم.

رفیعی‌آتانی بیان داشت: خوشبختانه آیت‌الله مکارم شیرازی با حس بسیار مثبت با ما همراهی کرده و بناست که نقشی به عنوان مرجع در این پروژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه فضای حوزه‌های علمیه و دانشگاهی ما نیاز به چنین مدرسه‌ای دارد، گفت: تاکنون در فضای حوزه‌های علمیه ما دانشگاه‌هایی حوزوی به وجود آمدند که اینها البته ماهیتی دانشگاهی دارند، اما در موضع علوم انسانی و چارچوب نظام آموزشی حوزوی چنین چیزی نبود که امیدواریم به زودی ایجاد شود.

رفیعی‌آتانی با تأکید بر اینکه اگر علوم انسانی، اسلامی نشود، دانشگاه هیچ قدمی نمی‌تواند بردارد، گفت: علوم انسانی نقش حساسی در این زمینه دارد و در هر چند حوزه برنامه، کتاب و استاد باید بتوانیم که خوب کار کنیم و طرح مناسب ارائه دهیم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *