راه اندازی مدرسه عالی علوم انسانی اسلامی با نظارت آیت الله مکارم

 آستانه برگزاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و دومین جائزه جهانی علوم انسانی اسلامی، مسئولین این کنگره جهت ارائه گزارش و بهره گیری از نظرات ارزشمند مراجع عظام تقلید با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کردند.

بنابراین گزارش، در این دیدار که در محل دفتر آیت الله مکارم شیرازی در مشهد مقدس انجام شد حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی،رئیس شورای سیاست گذاری کنگره، عطاءالله رفیعی آتانی، دبیر علمی کنگره و فرزاد جهان بین، دبیر شورای سیاست گذاری کنگره حضور داشتند.

 در ابتدای این دیدار ، گزارشی از عملکرد دو کنگره پیشین علوم انسانی اسلامی و نیز کنگره آتی ارائه و  مجموعه مقالات کنگره اول تقدیم معظم له شد که با استقبال و اظهار لطف ایشان مواجه گشت.

 آیت الله مکارم شیرازی ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته و استقبال از این حرکت خودجوش گفت: شما سراغ مساله بسیار حساسی رفتید. واقعا اگر علوم انسانی، اسلامی نشود، دانشگاه هیچ کاری نکرده است. فیزیک و شیمی و ریاضیات همه جا مثل هم هستند. مهمترین چیزی که دانشگاه اسلامی را از دانشگاه غیر اسلامی جدا می کند علوم انسانی است. بر مساله حساسی دست گذاشتید. برای هر کار دانشگاهی سه مرحله لازم است. برنامه، کتاب و استاد. مشکل ترین بخش در سومی است. در برنامه می شود یک برنامه جامعی نوشت. در خصوص کتاب می توان کتاب های قوی تدوین کرد. ولی اساتید را متحول کردن و به ضرورت تحول واقف کردن، کار می خواهد، زمان می خواهد.

 در ادامه، دبیر علمی کنگره خواستار تاسیس مدرسه عالی تخصصی علوم انسانی اسلامی در قم زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی شد که معظم له ضمن استقبال از این پیشنهاد تاکید کرد که مقدمات اجرایی و عملیاتی این طرح، شامل طراحی نظام آموزشی، کتب مد نظر و همچنین اساتید و… در قالب طرحی ارائه شود.

 این مرجع تقلید ابراز امیداوری کرد: در صورتی که این کار با موفقیت به سامان برسد می توان شعب این مدرسه عالی را در شهرستا نها نیز دایر کرد.

 در پایان معظم له برای همه دست اندرکاران این امر خطیر، دعا و آرزوی موفقیت کردند.

منبع خبر گزای شبستان

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *