کتاب «نظریه اعتباریات و نظریه اجتماعی» منتشر شد

به گزارش جبهه روشنفکری انقلاب اسلامی به نقل روابط مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع)، کتاب «نظریه اعتباریات و نظریه اجتماعی» چهار گفتار‌علمی است که توسط دکتر‌ حسین هوشنگی، دکتر‌ محسن جوادی، دکتر‌ابراهیم فیاض و سیدعلی سیدی فرد ارائه شده‌اند ، توسط نشر سدید (انتشارات بسیج دانشجویی عمومی دانشگاه امام صادق‌(ع)) و به اهتمام مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

59

این کتاب علاوه بر شرح و توضیح نظریه اعتباریات، به تحلیل و بیان نسبت این نظریه با برخی موضوعات اساسی در نظریه اجتماعی می‌پردازد.

مقاله اول با عنوان «نظریه اعتباریات و علوم انسانی» به توضیح خطوط کلی این نظریه و بیان نسبت آن با علوم انسانی می‌پردازد. مقاله دوم با عنوان «نسبی‌گرایی فرهنگی، نسبی‌گرایی اخلاقی و نظریه اعتباریات»، ابتدا انواع نسبی‌گرایی‌ها را توضیح می‌دهد و سپس می‌کوشد تقریری از نظریه اعتباریات ارائه دهد که مستلزم نسبی‌گرایی اخلاقی نباشد. مقاله سوم با عنوان «نظریه اعتباریات و مسئله فرهنگ»، جایگاه این نظریه را در فهم و تبیین مسائل فرهنگی روشن می‌کند. مقاله چهارم با عنوان «نظریه اعتباریات و جامعه‌شناسی معرفت» نیز سعی می‌کند لوازم نظریه اعتباریات در حوزه جامعه‌شناسی معرفت را بیان نماید.

چاپ اول کتاب «نظریه اعتباریات و نظریه اجتماعی» در ۹۶ صفحه و به قیمت ۷۰۰۰ تومان در تابستان ۹۵ منتشر شده است.

برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی – فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۵۸۵۰،۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *