نظام تربیتی حرف اول را در حفظ هویت اسلامی و ایرانی می‌زند

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، صبح سه شنبه، در همایش مدیران و روسای مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا قطب شهید مطهری، گفت: در فضای مجازی، هویت شناسنامه‌ای، ملی، دینی، وابستگی جغرافیایی و نقطه حضور افراد تحت سلطه است و راه برون رفت ما از این چتری که بر روی جامعه باز شده است، بازگشت به هویت اسلامی، انقلابی، دینی و ایرانی است.

وی افزود: نظام تربیتی حرف اول را در حفظ هویت اسلامی و ایرانی می‌زند.

حجت الاسلام خاموشی گفت: اگر در بخش تربیتی خوب عمل کنیم، فرزندان ما می‌توانند در جهان اینترنتی راهبر و تعیین کننده باشند در غیر این صورت اتفاقاتی روی می‌دهد که تعیین کننده نیست.

وی با بیان این که اولیا تربیت کننده نسل هستند، تصریح کرد: بعد از خانواده وارد حیطه مدارس می‌شویم که در این حیطه نظام تربیتی می‌تواند تعیین کننده باشد تا دانش آموزان صلاح و فساد خود را بفهمند و در دوراهی کمال و انحطاط راه کمال را انتخاب کنند.

وی تربیت درست دانش آموزان در محیط مدرسه را عاملی برای نقش آفرینی موفق آن ها در محیط‌های آموزشی و مسیر سبک زندگی اسلام ناب دانست و گفت: اگر به دستورات دینی عمل کنیم موفق می‌شویم. نظام تربیتی ما باید تقویت شده و تخصصی کار کند تا فرزندان ما از دیگران پیشی گرفته و جامعه‌ای ایده آل شکل دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که انقلاب اگر بخواهد در نظام کار ویژه‌ای کند رشته معارف اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هدف از تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی، شکل گیری تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب در مقطع متوسطه است.

وی با بیان این که رشته معارف اسلامی می‌تواند از نظر سبک آموزشی و تربیتی سرآمد مدارس کشور باشد، گفت: توقع اجتماعی از این مدارس بالا است و خطا‌ها و نقص‌های آن دیده می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: باید حواسمان را جمع کنیم که سیستم ما به سمت بهینه سازی پیش برود و در این راستا با تفاهمی که با وزارت آموزش و پرورش انجام شد به صورت مشترک بودجه‌ای برای رفع مشکلات این مدارس در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون هدف ما تحویل فارغ التحصیلان رشته‌های معارف به جامعه است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید برای استفاده بهتر از این فارغ التحصیلان چاره‌ای اندیشیده و مدیریتی سیستمی داشته باشد تا محل مراجعه آنان باشد.

وی اظهار کرد: در رشته معارف اسلامی ویژگیهای خاص تحصیلی مانند اخلاق، تاریخ اسلام و فلسفه در فارغ التحصیلان مدنظر ما بود و در این راستا ۲ سال از تحصیلات حوزوی را در ۴ سال مدرسه جمع کردیم.

خاموشی تصریح کرد: در سال پیش رو برای احداث ۱۰ مدرسه با پشتیبانی حوزوی اقدام می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *