ضرورت تلاش برای اعتلای جایگاه علمی قم

قم – رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه قم به مرکز انتقال پیام تشیع به جهانیان تبدیل شده است، گفت: مسئولان استان باید برای اعتلای جایگاه علمی قم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار سرپرست استانداری قم و مشاور وزیر کشور بر ضرورت نگاه مسئولان به رویکرد بین‌المللی شهر قم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ترویج دین مبین اسلام در قم فراهم شده است، گفت: امروز قم به مرکز انتقال پیام تشیع به جهانیان تبدیل شده است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش قم در تربیت طلاب خارجی و اعزام اساتید حوزه به کشورهای خارجی افزود: پایه‌های گسترش معارف اهل بیت(ع) در این شهر شکل گرفته است و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه قم به پایگاه پذیرش طلاب سراسر جهان تبدیل شده است، افزود: در تابستان امسال به ۸۰ کشور دنیا اعزام مبلغ داشته‌ایم.

آیت الله اعرافی در ادامه بر ضرورت تلاش مسئولان برای توسعه علمی استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید با توجه به جایگاه قم زمینه‌های لازم برای توسعه علمی را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه در شهر قم به مسئله توریسم نیز باید نگاه مذهبی حکم‌فرما باشد، گفت: جایگاه قم اقتضا می‌کند مهاجرین به این شهر افراد نخبه باشند.

دیدار سرپرست استاندار ی قم با علما

تلاش برای افزایش امید در قم

 فریدون همتی سرپرست استانداری قم نیز در این دیدار طی سخنانی از لطف خداوند برای خدمتگزاری به مردم شکرگذاری کرد و گفت: امیدوارم بتوانم به یاری خداوند گام‌های مثبتی را در راستای ارتقاء جایگاه شهر مقدس قم بردارم.

وی با اشاره به رویکردهای حجت الاسلام روحانی و امید ایجاد شده در دل‌های مردم گفت: تلاش می‌کنیم تا با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های مناسب این امید را در استان قم افزایش دهیم.

مشاور عالی وزیر کشور، استفاده از راهنمایی‌ها و رهنمودهای مراجع عظام و اساتید حوزه را در راستای خدمتگزاری به مردم بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: ارشادات علما و کمک مردم در زمینه رشد و تعالی شهر کریمه اهل بیت(س) بسیار راهگشا خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *