شماره جدید ماهنامه خردنامه همشهری منتشر شد

به گزارش جبهه روشنفکری انقلاب اسلامی به نقل از طلیعه؛ شماره ۱۷۳ ماهنامه خردنامه همشهری ویژه فروردین ماه ۹۶ با مصاحبه مفصلی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه تهران و پرونده های متنوع دیگر منتشر شد.

در این شماره می خوانید:

*گزارش خبری:

امکان یا امتناع اندیشه سیاسی، «گزارشی از نزاع علمی جواد طباطبایی با نجف لک‌زایی»، برداشت اشتباه از یک نظریه برای نظریه پردازی «ایرادات مبنایی یک نظریه»، مبانی اندیشه سیاسی در حکمت متعالیه و امتناع؛ اندیشه نظریه پرداز امتناع «خواجه نظام الملک طوسی و روایتی از ایران»

*باشگاه نویسندگان:

دین پژوهی دگراندیشان؛ «نقد و بررسی آرای بازرگان، سروش، نصر، ملکیان و شبستری»، علیه لیبرالیسم؛ «درسنامه مختصر لیبرالیسم غربی و بومی»، شورش کامران بر مرتضی «درنگی پیرامون یک سؤال به بهانه یک مستند»

*باشگاه ترجمه:

آیا علوم انسانی می تواند به اصلاح جهان کمک کند؟ «امکان سنجی اصلاح جوامع در پرتو علوم انسانی»، علوم انسانی تمام پاسخها را ندارد: «گزارشگر گاردین توضیح می دهد»؛ چگونه اخبار دروغین رئیس جمهور تعیین می‌کند؟ همه علیه رئیس جمهور ترامپ؛ «سؤال از عینیت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا»

*عدالت در صدر:

انسان مستخلف موظف در روابط اجتماعی، «طرح نظام اجتماعی شهید صدر»، لابشرط از کاپیتالیسم وسوسیالیسم «بررسی نظریه شهید صدر در توزیع و تولید اقتصادی»، عدالت در صدر؛ «عدالت و مسئله نظام سازی اقتصادی در نگاه شهید صدر(ره)»

*مصاحبه ماه:

ایستاده بر گسل سنت و مدرنیته «گفتگو با حمید پارسانیا»، علم اجتماعی مسلمین بازتولید سنت فکری اسلامی«پروژه فکری پارسانیا در علم الاجتماع»، کوشش در کشاکش سنت و تجدد «درآمدی بر پروژه فکری  پارسانیا»

*دیالکتیک ایمان و کیان:

سراب حذف اسلامیت از ایرانیت«روایت موسی حقانی از تلاشی شکست خورده از ایرانی گری در دوره پهلوی»، مرزهای جغرافیایی آری یا نه؟ «پرسشهای بنیادین از ناسیونالیست ها در گفتگو با هادی آجیلی»، ملت بدون ملت گرایی «نقدی بر اندیشه ایرانشهری» و بن بست اندیشه «بررسی تطورات فکری در گفتگو با دکتر محمد منصورنژاد».

*آیا سمفونی جهاد در مدیریت کشور نواخته می شود:

تز مدیریت آنتی تزمجاهدت سنتز مدیریت جهادی«بررسی ابعاد مختلف مفهوم مدیریت جهادی»، مدیریت جهادی بر پایه حضور مردم شکل می گیرد «نشست مفهوم شناسی مدیریت جهادی»، پروتکل انقلابی ماندن در مقیاس اجتماعی «مفهوم شناسی مدیریت انقلابی» و خواب آشفته تکنوکراسی ایرانی.

*«پایان هنر» در کشاکش مجادلات:

بی نشئگی هنر «مرگ هنر در اندیشه فیلسوفان»، هنر به مثابه بازنمایی غیر واقع گرایانه «فیلسوفان آمریکایی ـ انگلیسی از فلسفه و هنر می گویند» و پس از پایان هنر.

*معرفی کتاب:

کتابهای اندیشه تحریم و خودباوری در تاریخ سیاسی ایران از موسی نجفی، عالمان شیعه و صیانت از سرمایه های ملی از مهدی ابوطالبی، مؤلفه های نرم در تلاقی فرهنگ و اقتصاد از عادل پیغامی، تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت از رضا غلامی، روش شناسی علوم انسانی اسلامی از احمد حسین شریفی و منشور فرهنگی انقلاب اسلامی از علی ذوعلم در این بخش معرفی شدند.

علاقه مندان می توانند شماره جدید ماهنامه خردنامه را از گیشه های مطبوعاتی در سراسر کشور تهیه نمایند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *