رضا غلامی تأکید کرد:

سند ۲۰۳۰ پروژه فرانواستعماری است/انتقاد به اعضاء ساکت شورا

به گزارش جبهه روشنفکری انقلاب اسلامی به نقل از رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا با بی‌ارزش خواندن امضای سند آموزشی ۲۰۳۰ گفت: انقلاب اسلامی آمد تا بساط سلطه و سلطه گری جمع شود.
وی با اشاره به موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب نسبت به امضای پنهانی سند آموزشی ۲۰۳۰ گفت: حقیقتاً خوشحال شدم که ایشان صراحتاً و قاطعانه جلوی اجرای این سند را گرفتند؛ همه باید بدانند آن عنصری که همواره در طول تاریخ بعد از انقلاب، از استقلال و حریت ملت ایران پاسداری کرده و به‌ موقع در برابر طرح‌های سلطه گرایانه ایستاده است، ولی‌ فقیه است و تا مردم ایران از این نعمت الهی برخوردارند، در برابر اقدامات سلطه گرایانه مقاومت خواهند کرد.
چرا برخی مسئولان در شورای عالی غافل‌اند؟
رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانیِ اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «شورای عالی انقلاب فرهنگی کوتاهی کرده است«، اظهار داشت: مدت‌هاست باکسانی به‌عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه هستیم که ساکت و بی‌تفاوت‌اند و حضور و عدم حضورشان در جلسات علی السویه است.
وی افزود: متأسفانه بعضی از این‌ها در کسوت روحانی هم هستند؛ خب، جا دارد کمی از امثال شهید آیت‌الله مدرس یاد بگیرند؛ چطور می‌شود که ماه‌هاست از تصویب چنین سندی باخبر هستید؛ اما یک کلمه در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض نکردید؟!
حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه یونسکو این سند را به‌ منزله یک پروژه «فرانواستعماری» به نمایندگی از قدرت‌های سلطه‌گر غربی، در جهت یکدست‌سازی جهان تولید کرده است، عنوان کرد: چند ماه پیش در سخنرانی‌ای که در مدرسه فیضیه داشتم نسبت به تصویب تقریباً مخفیانه این سند در دولت یازدهم و سپردن اجرای آن به کمیته‌ای با محوریت وزارت آموزش‌ و پرورش هشدار دادم.
امضای در خفا هیچ ارزشی ندارد
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با تأکید بر اینکه  ۲۰۳۰ و امثال آن، در ایران اسلامی جایگاهی ندارد، تصریح کرد: امضای مسئولانی هم که بدون اجازه مجلس این سند را تأیید کرده‌اند ارزشی ندارد؛ انقلاب اسلامی آمد تا بساط سلطه و سلطه گری جمع شود تا به قول امام راحل، رکوع و سجود در برابر غرب و فرهنگ غربی نباشد.
وی اضافه کرد: روشن است که در جمهوری اسلامی کسی مخالف تعامل با مجامع بین‌المللی نیست؛ البته این مجامع بیش از آنکه به ملت‌ها وابسته باشند و مطالبات ملت‌ها را عادلانه تعقیب کنند، دنبال تأمین منافع غربی‌ها هستند؛ درگذشته روش غربی‌ها حمله به کشورها و تسخیر فیزیکی بود، الان روش آن‌ها به خدمت گرفتن افراد استحاله شده یا ساده‌لوح برای اجرای نرم منویاتشان در کشورها است.
حجت‌الاسلام غلامی در پایان یادآور شد: چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما امروز به برکت اسلام عزیز، بهترین و مترقی‌ترین اسناد بالادستی را در عرصه آموزش‌ و پرورش و غیره داریم؛ اگر مسئولی هنری دارد، برود همین سندها که متأسفانه اجرای آن‌ها با تعلل روبه‌رو شده است را محقق کند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *