«روشنای علم»؛ بیانات رهبر انقلاب درباره تولید علم رونمایی شد

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو،‌ دقایقی پیش همزمان با مراسم روز ایران در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو از کتاب «روشنای علم» شامل بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت علم و تولید علم در جامعه، رونمایی شد.این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است.

«روشنای علم» شامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظله العالی) در مقوله‌ علم، تولید علم، تحقیق و پژوهش از ابتدای رهبری معظّم‌له است، که با همکاری جمعی از طلّاب و محقّقان حوزه‌ علمیه‌ی قم و طی حدود سه سال کار مستمر به ثمر رسیده است. این کتاب می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به سؤالات مذکور و تبیین موضوعات مختلف مربوط به علم و تولید علم، به عنوان یک منبع و مرجع علمی تأثیرگذار و هماهنگ‌کننده‌ی علوم و مراکز علمی در فضای رو به پیشرفت علم و دانش جامعه‌ی اسلامی ایران ایفای نقش کند.

در این مجموعه تلاش شده است ضمن فراهم نمودن زمینه‌‌ استفاده‌ حدّاکثری مخاطبان از مطالب مربوط به این موضوع، مجموعه‌ بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در این زمینه به‌طور کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

ترجمه این کتاب به زبان انگلیسی با عنوان (The Bliss of Knowledge) انجام شده است.

کتاب «روشنای علم» می‌تواند کمک شایانی در شناخت دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه داشته باشد. این اثر با محوریت سخنرانی‌های ایشان درباره علم جمع‌آوری و تدوین شده است. کتاب تلاش دارد تا با جمع‌آوری و دسته‌بندی سخنان ایشان، به پرسش‌هایی همچون جایگاه کنونی امّت اسلام کجاست؟ آیا هنوز جوامع بشری از علم و دانش آن بهره میبرند؟ پیشرفت دیگران چگونه بوده و از کجا نشأت گرفته است؟ ثمرات پیشرفت علمی دیگران در مقایسه با پیشرفت علمی مسلمانان چگونه است؟ دلایل عقب‌ماندگی جوامع اسلامی در عرصه‌های علمی روز دنیا چیست؟ وضعیت ایران اسلامی در این مسابقه‌ی علمی همیشگی چگونه است؟ مراکز علمی چه نقشی در این میان ایفا میکنند و چه وظایفی بر عهده دارند؟ آیا با شرایط کنونی، قادر به رسیدن به جایگاه علمی و عزّت پیشین خود هستیم؟ جنبش نر‌م‌افزاری و نهضت تولید علم چیست و طرح و اجرای آن چه فوایدی در بردارد؟ و… پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهی پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *