دانشگاه امام صادق (ع) باید مدیران لایقی برای نظام تربیت کند

اگر دانشگاه امام صادق (ع) می‌خواهد حسب راهبردهای رهبری در مسیر تحول علوم انسانی گام بردارد باید کمرها را برای این کار طولانی محکم بست و امیدوارم ماحصل آن تولید علوم اسلامی و انسانی باشد.

 آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: موضوع دیگر این است که این دانشگاه باید مدیران لایقی که به درد نظام اسلامی بخورد تربیت کند که این موضوع مقدماتی دارد.

وی افزود: برای اینکه مدیر لایقی باشیم کافی نیست که عالم باشیم، البته این یک رکن است، ولی رکن دیگر انسان بودن است.

رییس دستگاه قضا یادآور شد: بنا به تصویب هیات امنا حجت الاسلام سعید مهدوی کنی به عنوان رییس دانشگاه امام صادق (ع) انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ غفلتی بالاتر از این نیست که انسان خالق خود را فراموش کند ادامه داد: اگر می‌خواهید به سعادت برسید اولین مطلب توجه به حق تعالی است و برای این موضوع باید راه را پیدا کرد. آیات قرانی که وجود دارد همه نشان‌دهنده توجه به حق تعالی است.

وی خطاب به دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) گفت: توصیه من این است که در ابتدای سال تحصیلی کمر برای دو بال ببندیم یکی از بال‌ها علم است که باید آن را با مجاهدت بخوانیم و بال دیگر انسان شدن و عمل به آن است. این موارد تعالیم الهی هستند.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه برای اینکه مدیر لایقی باشیم کافی نیست که عالم باشیم، بلکه این یک رکن است و رکن دیگر آن انسان بودن است، ادامه داد: اولین رکن در مسیر انسان بودن توحید است.

آملی لاریجانی در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن اعیاد پیش روی قربان و غدیر خم گفت: آیت الله مهدوی کنی که بنیانگذار دانشگاه امام صادق (ع) بود در مسیر ایجاد و گسترش این دانشگاه، تلاش فراوانی را انجام داد.

وی با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری گفت: ان شاء الله بتوانیم در مسیر راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم که هر کدام از این راهبردها نیاز به بحث دارد.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی در عالم امروز نقش برجسته ای دارد و از نظر دینی بسیار مهم است گفت: در این که علم انسانی و اسلامی داشته باشیم برخی تردید کردند و روشنفکران مغرب زمین که از اول انقلاب ساز مخالف می زدند در آن تردید داشتند. ما این علوم – علوم انسانی- را از مغرب زمین گرفته ایم و نگاه سکولاریستی آن‌ها را پذیرفته ایم.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: علوم انسانی سکولار را در دانشگاه ها تدریس می‌کنند، ما با این علوم مخالف نیستیم، اما با این ادعاها و اینکه این علوم مانند وحی هستند که نتایج عجیبی به بار می آورد، مخالفیم. برای اینکه علم انسانی اسلامی داشته باشیم باید ببینیم علم چه هدفی دارد و بعد باید دید که دین در این زمینه ها سخنی دارد یا خیر که قطعا سخن دارد.

آملی لاریجانی تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم علوم انسانی داشته باشیم و برای اینکه سخن گزاف نگوییم باید یک کار جهادی کنیم که این یک مسیر دشواری است، ولی مهم است که امیدوار باشیم و سخن غربی ها را در بستر خودش فهم کنیم.

وی ادامه داد: یک زمانی می‌گوییم که غربی‌ها هر چه را گفتند بی‌خود است ولی حرف ها را باید شناخت و فهمید و در قبال آن حرف بزنیم، اینگونه است که تولید علم می‌شود. یک گروهی از متخصصان باید فعالیت کنند و بقیه دوستان که در عرصه علوم انسانی کار می‌کنند، نتایج را بگویند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *