حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که تولید علم و دانش کند

به گزارش جبهه روشنفکری انقلاب اسلامی به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه؛ آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه قم ضمن تشریح شاخصه های حوزه انقلابی و تاکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر انقلابی ماندن حوزه ها گفت: برای این مهم ۲۵ شاخص برگزیده شده اند که حوزه و حوزویان با انجام آن، می توانند نسبت به انقلابی ماندن حوزه کمک بسزایی کنند.

وی افزود: حوزه علمیه بزرگ شیعه در قم امروز ۹۵ سال از عمرش می گذرد که در عمر ۴۰ سالگی خود دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی را به رهبری فرزند خود امام خمینی(ره) به ارمغان آورد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو ویژگی ممتاز و ارزشمند دارد، افزود: انقلاب ما، انقلابی است که از دل حوزه متولد شد و نظریه ای که ارائه می کند خود به آن عمل می کند و این ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی است.

اعرافی خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان مکتب امام صادق(ع) نسبت به حفظ، پاسداری و نگهداری این انقلاب مسئولیت دارند.

وی اظهارداشت: از ویژگی های انقلاب اسلامی آن است که تعالیم و آموزه های ما برگرفته از تعالیم ناب اهل بیت(ع) است و همه ما مفتخر به شاگردی این مکتب هستیم.

مدیر حوزه های علمیه به ویژگی های حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: حوزه انقلابی، حوزه ای است که تولید علم و دانش کند، امروز فقه و ۶۰۰ درس خارج ما یا حداقل نیمی از آن باید پاسخگوی فقه های نو، کلام، فلسفه های مضاف و نیاز های امروز ایران و جهان باشد.

اعرافی تاکید کرد: امروز به برکت فعالیت های گروه های مختلف علمی و تحقیقاتی، تحولات ارزشمندی در حوزه شکل گرفته است اما جای کار بسیار زیاد است.

وی به بررسی زمینه های همکاری میان مرکز مدیریت و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه قم پرداخت و گفت: امروز این ظرفیت در حوزه های علمیه وجود دارد که با همکاری، تعامل و همفکری کارهای روی زمین مانده را به دقت و سرعت به سرانجام برسانیم.

مدیر حوزه های علمیه گفت: مدیریت حوزه علمیه آمادگی دارد در زمینه های مختلف با مجمع طلاب همکاری علمی داشته باشند.

طرح نظامات جامع حوزه، آمایش و طرح توسعه حوزه، نقشه جامع رشته ها، نقشه جامع مهارت ها، هدفمندی نیازهای حوزه، همکاری میان نهادهای حوزه، مدرسه الگو، بهره گیری از سطوح عالی و دروس خارج، منابع برنامه ای حوزه ها، مهاجرت طلاب از جمله موضوعات مطرح شده آیت الله اعرافی برای همکاری با مجمع طلاب بود.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *