فرزاد جهانبین؛

ایجاد تمدن نوین اسلامی خط غیرقابل تغییر انقلاب اسلامی است

به گزارش جبهه روشنفکری انقلاب اسلامی به نقل از مهر؛ در آیین رونمایی از کتاب «تأملاتی درباره اسلام و پیشرفت» فرزاد جهان‌بین، استاد دانشگاه شاهد و عضو موسسه پژوهش‌های اسلامی صدرا به عنوان یکی از سخنرانان مراسم به تبیین تمدن نوین اسلامی و الزامات آن پرداخت.

جهان‌بین در این نشست ایجاد تمدن نوین اسلامی را خط غیرقابل تغییر انقلاب اسلامی و گفتمان امام(ره) و رهبری برشمرد و گفت: حذف مفهوم تمدن اسلامی از مرکزیت گفتمان رهبری موجب سردرگمی و بی‌نظمی مفاهیم دیگر در این گفتمان نظیر اقتصاد مقاومتی، پیشرفت، تولید علم، وحدت و … خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه با قرائت بخش‌هایی از بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به تبیین دیدگاه‌های رهبران جمهوری اسلامی در خصوص تمدن نوین اسلامی پرداخت و افق نظام جمهوری اسلامی را طرح تمدن نوین اسلامی دانست که بسیاری از گرفتاری‌های نظری را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه انسان شناسی را پایه نظام نظری عملی در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد و سیاست دانست و تفاوت نظام اقتصادی اسلامی و لیبرالی را نشأت گرفته از این موضوع دانست.

این دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) تبدیل مبانی هنجاری شناختی (اعتقادات) به نظام و تبدیل مبانی نظام های نظری عملی(همچون نظام اقتصادی) به نهادها و عینیت در یک قلمرو جغرافیای وسیع را برای تحقق تمدن اسلامی ضروری ارزیابی کرد.

نگارنده کتاب زمانه‌ ما و نهج البلاغه افزود: در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باید به مبانی مشترک بین همه مذاهب اسلامی یعنی قرآن کریم مراجعه کرد.

فرزاد جهان‌بین روح تمدن نوین اسلامی را روح دینی ارزیابی کرد و سبک زندگی اسلامی را به عنوان بخش حقیقی تمدن نوین اسلامی از دیدگاه رهبری معظم انقلاب عنوان کرد.

وی توجه به مراحل پنج‌گانه‌ انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را مهم دانست و تغییر در وضعیت اجتماعی امروز را لازمه گذر از مراحل مختلف در رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

عضو اسبق شورای مرکز بسیج دانشگاه امام صادق(ع) تربیت نظام فکری مردم از طیف‌ها و سنین مختلف از کودکی تا بزرگسالی را بر اساس تمدن نوین اسلامی عاملی اساسی برای رشد اجتماعی جامعه بیان کرد و گفت: در نظام آموزش و پرورش باید برای رشد تدریجی آن برنامه‎ریزی شود تا همه مردم و مدیران بر اساس طرح کلی تمدن نوین اسلامی بیاندیشند و عمل کنند.

انتهای پیام/.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *